Služba predsjednika opštine
U službi predsjednika obavljaju se poslovi koji proizilaze iz nadležnosti predsjednika opštine, obezbjeđujući njegov efikasan i zakonit rad. Priprema akata i kontrola njihove zakonitosti, promocija strateških ciljeva i razvojnih projekata, primanje zahtjeva, inicijativa i pritužbi građana, samo su dio redovnih aktivnosti. U sklopu rada ove službe, svoje poslove obavljaju glavni gradski arhitekta i menadžer opštine, a vrše se i poslovi odnosa sa javnošću, protokolarni poslovi, međunarodni odnosi, poslovi na EU projektima…
Detaljniji opis poslova potražite niže.
Opis poslova
Služba predsjednika opštine vrši upravne, stručne i druge poslove koji se odnose na:
- praćenje i sprovođenje zakona i drugih propisa u oblasti sistema lokalne samouprave, planiranja prostora i izgradnje objekata i drugih oblasti u kojima se ostvaruje funkcija predsjednika opštine;
- pripremu i sprovođenje propisa iz nadležnosti predsjednika opštine i čuvanje izvornika tih akata; izjašnjavanje o inicijativama za ocjenu zakonitosti propisa opštine iz djelokruga predsjednika opštine i službe;
- izradu i ralizaciju Programa rada predsjednika opštine; izradu i učešće u realizaciji godišnjeg plana obuka, kadrovskog plana, plana integriteta i drugih programskih i planskih akata iz djelokruga predsjednika opštine i službe;
- učešće u izradi i sprovođenju strateškog plana opštine;
- pripremu akata koje predsjednik opštine donosi u realizaciji funkcije predstavljanja i zastupanja opštine;
- izradu nacrta odluka, rješenja, zaključaka, saglasnosti i drugih akata iz nadležnosti predsjednika opštine kao i akata kojim se obezbjeđuje izvršenje budžeta; čuvanje izvornika akata koje donosi predsjednik opštine; objedinjavanje tih akata sa izvještajima o njihovom sprovođenju;
- kontrolu akata koje predsjednik opštine predlaže skupštini na usvajanje, a čiji su obrađivači organi uprave i službe, i sprovođenje procedure njihovog predlaganja skupštini;
- izjašnjavanje na predloge akata koje skupštini podnose drugi ovlašćeni predlagači;
- stručne i administrativno-tehničke poslove za obavljanje funkcije predsjednika i potpredsjednika opštine, i za radna tijela koja obrazuje predsjednik opštine u skladu sa posebnim uputstvom;
- vođenje evidencije komisija i savjeta koje imenuje predsjednik opštine;
- kontrolu izvršavanja zakona i drugih propisa od strane organa uprave i službi opštine; kontrolu realizacije Programa rada predsjednika opštine i Programa rada skupštine, strateškog plana razvoja opštine i drugih razvojnih planova, programa i strateških dokumenata državnog značaja, i pripremu predloga akata za njihovo izvršavanje;
- pripremu akata kojim predsjednik opštine vrši usmjeravanje i usklađivanje rada organa uprave, službi i javnih službi radi ostvarivanja njihovih funkcija i kvalitetnijeg pružanja usluga;
- pripremu smjernica za izvršavanje prenesenih i povjerenih poslove i njihovu kontrolu;
- pripremu akata u vršenju upravnog nadzora nad radom organa uprave, posebnih, stručnih i javnih službi;
- obezbjeđivanje izvršavanja sudskih odluka;
- poslove glavnog gradskog arhitekte, i to:
- izrada politika, strategija, projekata i programa u cilju unapređenja kvaliteta i kulture prostornog i arhitektonskog oblikovanja,
- donošenje rješenja o usklađenosti objekta sa smjernicama za usklađivanje spoljnog izgleda objekta iz planskog dokumenta,
- prenijeti poslovi davanja saglasnosti na idejno rješenje zgrade, trga i ostalih javnih prostora u naseljima,
- provjera usaglašenosti idejnog rješenja sa urbanističkim projektom u skladu sa zakonom,
- propisivanje smjernica za usklađivanje spoljnog izgleda bespravnih objekata,
- davanje saglasnosti u pogledu izgleda privremenog objekta i izrađivanje projektnog zadatka za urbanistički projekat,
- dostavljanje idejnog rješenja, zahtjeva investitora za davanje saglasnosti i saglasnost glavnom državnom arhitekti, u skladu sa zakonom,
- davanje mišljenja na program postavljanja, odnosno građenja privremenih objekata za područje morskog dobra.
- poslove menadžera, i to:
- predlaganje i učešće u pripremi i realizaciji planova i programa razvoja opštine kojima se podstiče ekonomski razvoj, preduzetnička inicijativa i javno-privatno partnerstvo, obezbjeđuje zaštita životne sredine i održivi razvoj,
- priprema i upravljanje projektima koji se finansiraju iz međunarodnih fondova i drugih izvora, praćenje njihove realizacije, priprema informacija i izvještaja o realizaciji projekata,
- uspostavljanje i vođenje baze podataka o planovima, programima, i projektima,
- dostava podataka o projektima i njihovoj realizaciji ministarstvu nadležnom za poslove ekonomije u skladu sa posebnim zakonom kojim se uređuje regionalni razvoj,
- iniciranje izmjena i dopuna propisa koji otežavaju poslovnu saradnju
- promociju strateških ciljeva i razvojnih projekata u svim oblastima radi privlačenja direktnih stranih investicija;
- poslove na uspostavljanju i unapređenju regionalne i međunarodne saradnje radi podsticanja internacionalizacije privrede, kulture, sporta, održivog razvoja opštine, mobilnosti mladih, zapošljavanja, socijalnog staranja, naučno istraživačkog rada i sl; pripremu akata radi realizacije obaveza utvrđenih na međunarodnim konferencijama i od strane regionalnih i drugih institucija;
- stručne i administrativne poslove za potrebe menadžera koji se odnose na realizaciju javnih poziva Evropske komisije, odnosno drugih međunarodnih fondova za finansiranje predloga projekata opštine; učešće u pripremi predloga tih projekta, sprovođenje postupka javnih nabavki u skladu sa PRAG-om (Praktičnim vodičem za procedure ugovaranja za eksterne akcije Evropske unije), FIDIC-om, IFC standardima učinka (Međunarodne finansijske korporacije) i praćenje njihove realizacije; učešće u izradi informacija i izvještaja o realizaciji tih projekata; vođenje baze podataka o planovima, programima i projektima opštine i obradu istih za potrebe menadžera;
- komunikaciju i saradnju sa predstavnicima medija;
- promociju ostvarivanja funkcije skupštine, predsjednika opštine, lokalne uprave i javnih službi – koordiniranje pripremom, selekcija, obrada i objavljivanje informacija o radu Opštine u medijima, na web sajtu, i društvenim mrežama opštine
- obradu podataka za ažuriranje web sajta opštine;
- praćenje informacija o opštini koje su objavljene u stranim medijima;
- pripremu i organizovanje konferencija za štampu, foruma, skupova i sl;
- press kliping na dnevnom nivou za sve medijske objave u kojima se pominje Opština Tivat;
- prijem zahtjeva, predstavki, inicijativa, pritužbi i sl. podnesenih predsjedniku opštine, prosljeđivanje nadležnim organima i službama, i dostavljanje povratne informacije podnosiocu zahtjeva; vođenje evidencije primljenih zahtjeva i rokova dostavljanja povratne informacije; prijem i obradu drugih zahtjeva;
- pripremu i organizovanje sastanaka predsjednika i potpredsjednika opštine, sačinjavanje zapisnika sa sastanaka, i staranje o realizaciji usvojenih zaključaka;
- pripremu i organizovanje službenih putovanja predsjednika i potpredsjednika, i učešća na međunarodnim skupovima;
- organizaciju i realizaciju zvaničnih i drugih međunarodnih posjeta opštini;
- saradnju sa državnim organima i organima drugih jedinica lokalne samouprave u zemlji i inostranstvu;
- protokolarne poslove za potrebe predsjednika i potpredsjednika opštine, i predsjednika skupštine opštine;
- sprovođenje upravnog postupka za slobodan pristup informacijama; pripremu upravnih akata za predsjednika opštine o rješavanju sukoba nadležnosti između organa uprave, javnih službi i pravnih lica kojima je odlukom skupštine povjereno vršenje određenih poslova; o izuzeću glavnog administratora; imenovanju, postavljenju, razrešenju i drugih upravnih postupaka u skladu sa zakonom;
- rješavanje po inicijativama građana iz djelokruga službe;
- pripremu izvještaja o radu predsjednika opštine na osnovu izvještaja organa lokalne uprave, posebnih, stručnih i javnih službi, i drugih izvještaja i informacija o planiranim i realizovanim aktivnostima predsjednika opštine; priprema izvještaja o radu službe, i drugih izvještaja u skladu sa zakonom i odlukama opštine;
- pripremu izvještaja za glavnog administratora o rješavanju upravnih stvari iz svoje nadležnosti i drugih izvještaja za potrebe koordiniranja rada lokalne uprave;
- popis i evidenciju nepokretnih i pokretnih stvari kojima raspolaže opština, a koje služba koristi za ostvarivanje svoje funkcije (službene zgrade i poslovne prostorije, oprema, prevozna sredstva i sl.), u skladu sa zakonom kojim se uređuje državna imovina; dostavljanje te evidencije u elektronskoj formi organu lokalne uprave nadležnom za poslove imovine sa svim promjenama nastalim u toku godine;
- izradu uputstava i procedura za poslovne procese iz nadležnosti službe;
- druge poslove iz djelokruga službe, u skladu sa zakonom i drugim
Materijalni propisi
Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Službe predsjednika opštine PDF
Odluka o pristupanju izradi nacrta Strateškog plana opštine Tivat za period 2024-2029. godine PDF
Odluka o organizaciji i načinu rada lokalne uprave Opštine Tivat – 30.05.2023. godine PDF
Pravilnik o načinu uspostavljanja sistema za otkrivanje i postupanje po obavještenjima o sumnjama na prevare PDF
Rješenje – Lice za prijem i postupanje po obavještenjima o sumnjama na prevare odnosno nepravilnosti PDF
Obrasci/zahtjevi
Starješina organa
-
-
Radmila Kankaraš Đurišić
Glavni gradski arhitekta
Aleksandar Živaljević
Glavni gradski arhitekta vrši poslove koji se odnose na:
- izradu politika, strategija, projekata i programa u cilju unapređenja kvaliteta i kulture prostornog i arhitektonskog oblikovanja,
- donošenje rješenja o usklađenosti objekta sa smjernicama za usklađivanje spoljnog izgleda objekta iz planskog dokumenta,
- poslove davanja saglasnosti na idejno rješenje zgrade, trga i ostalih javnih prostora u naseljima,
- provjere usaglašenosti idejnog rješenja sa urbanističkim projektom u skladu sa zakonom,
- propisivanje smjernica za usklađivanje spoljnog izgleda bespravnih objekata,
- davanje saglasnosti u pogledu izgleda privremenog objekta i izrađivanje projektnog zadatka za urbanistički projekat,
- dostavljanje idejnog rješenja, zahtjeva investitora za davanje saglasnosti i saglasnost glavnom državnom arhitekti, u skladu sa zakonom,
- davanje mišljenja na program postavljanja, odnosno građenja privremenih objekata za područje morskog dobra.
Menadžer Opštine
Ivona Petrović
v.d Menadžerka Opštine