• Crnogorski
  • English

Direkcija za investicije

Obezbjeđivanje uslova za uređivanje, korišćenje i unapređivanje i zaštitu građevinskog zemljišta, izgradnja, rekonstrukcija, održavanje, zaštita, korišćenje i upravljanje putevima, komunalno opremanje građevinskog zemljišta, praćenje, kontrola i realizacija kapitalnih investicija, investiciono održavanje, obračun naknade za komunalno opremanje građevinskog zemljišta, poslovi javnih nabavki – samo su dio poslova iz nadležnosti Direkcije za investicije.

Detaljniji opis poslova potražite niže.

Direkcija za investicije vrši poslove uprave koji se odnose na:

  • obezbjeđivanje uslova za uređivanje, korišćenje, unaprjeđivanje i zaštitu građevinskog zemljišta;
  • učešće u pripremanju srednjeročnog i jednogodisnjeg programa izgradnje, uređivanja, korišćenja i zaštite prostora;
  • pripremu građevinskog zemljišta za izgradnju i rekonstrukciju svih vrsta objekata i komunalno opremanje građevinskog zemljista (putevi-ulice u naselju, uključujući pješačke prolaze, trgove i javna parkirališta, objekte javne rasvjete; zelene površine u naselju; parkove – pješačke staze, travnjake, terene dječijih igrališta, javnih gradskih objekata; komunalne objekte i instalacije do priključka na urbanističku parcelu i dr.);
  • vršenje pravnih, finansijskih, tehničko-administrativnih i drugih stručnih poslova za realizaciju programa i praćenje njihove realizacije;
  • usklađivanje programa uređivanja građevinskog zemljišta sa planovima razvoja pojedinih djelatnosti;
  • preduzimanje mjera zaštite spomenika kulture i zaštite objekata prirode koji bi mogli biti ugroženi radovima na pripremi zemljišta;
  • rušenje postojećih objekata i uređaja i uklanjanje materijala, kao i premještanje postojećih podzemnih i nadzemnih instalacija;
  • izgradnju, rekonstrukciju, održavanje, zaštitu, korišćenje i upravljanje putevima u zahvatu područja posebne namjene;
  • praćenje radova na izgradnji, rekonstrukciji, redovnom i investicionom održavanju puteva od lokalnog značaja; pripremanje finansijske dokumentacije i praćenje utroška finansijskih sredstava; organizovanje stručne kontrole kvaliteta izvedenih radova; pokretanje postupka za rješavanje imovinsko pravnih poslova, dostavljanje prijave za građenje, prijem i predaju na upotrebu izgrađenih puteva;
  • praćenje i kontrola realizacije kapitalnih investicija; izrada periodičnih i konačnih izvještaja o realizaciji investicija uz praćenje utroška finansijskih sredstava i dostava istih Službi predsjednika opštine; vođenje evidencija o investicijama;
  • investiciono održavanje upravnih zgrada opštine i službenih prostorija organa uprave, službi i mjesnih zajednica;
  • vođenje poslova na realizaciji investicija opštine kada one nijesu posebnim aktom prenijete nekom drugom pravnom subjektu u nadležnost;
  • objedinjavanje i uspostavljanje baze podataka o investicijama od opštinskog značaja (bez obzira ko ih realizuje) i sačinjavanje informativnih materijala u ovoj oblasti;
  • obračun naknade za komunalno opremanje građevinskog zemljišta;
  • utvrđivanje naknade za komunalno opremanje građevinskog zemljišta za izgradnju ili rekonstrukciju objekata u nadležnosti opštine do okončanja započetih postupaka, pripremu rješenja o toj naknadi i staranje o njegovom izvršenju, iniciranje postupka eksproprijacije radi izgradnje objekata od interesa za opštinu;
  • saradnju sa menadžerom u pripremi predloga projekata iz nadležnosti organa koji se finansiraju iz međunarodnih fondova, i praćenje njihove realizacije;
  • pripremanje stručnih mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenjivanje ustavnosti i zakonitosti opštinskih propisa u ovoj oblasti;
  • izradu i reviziju tehničke dokumentacije, organizaciju, koordinaciju, građenje, odnosno stručni nadzor nad izgradnjom objekata od interesa za opštinu i tehnički prijem, rekonstrukciju i održavanje tih objekata;
  • praćenje i primjenu propisa iz oblasti javnih nabavki i drugih oblasti koje su u vezi sa ostvarivanjem funkcija organa;
  • izjašnjavanje na nacrte i predloge zakona i planskih akata u okviru djelokruga organa;
  • izradu i sprovođenje programa rada organa javnih nabavki i drugih programskih i planskih akata iz svog djelokruga;
  • sprovođenje lokalnog strateškog plana, plana integriteta i drugih planova i programa opštine u okviru svog djelokruga;
  • praćenje i sprovođenje državnih planskih akata u okviru nadležnosti direkcije;
  • pripremu plana javnih nabavki i drugih programskih i planskih akata iz djelokruga direkcije;
  • pripremu dokumentacije, sprovođenje postupka javnih nabavki u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima i izradu nacrta akata iz ove oblasti i objavljivanje akata na portalu javnih nabavki u skladu sa zakonom;
  • praćenje realizacije ugovora o javnim nabavkama;
  • saradnju sa nadležnim organima i službama za koje se vrši nabavka do okončanja postupka i saradnju sa organima državne uprave u oblasti sistema javnih nabavki;
  • sprovođenje upravnog postupka za slobodan pristup informacijama i drugih upravnih postupaka u skladu sa zakonom;
  • rješavanje po inicijativama građana iz djelokruga direkcije;
  • vođenje propisanih evidencija iz oblasti javnih nabavki, kao i drugih evidencija u skladu sa zakonom i propisima opštine;
  • pripremu i izradu izvještaja o radu i drugih informativnih i stručnih materijala za skupštinu, predsjednika opštine, organe državne uprave, medije i sl. iz svog djelokruga;
  • pripremu godišnjeg i drugih izvještaja za glavnog administratora o rješavanju upravnih stvari iz svoje nadležnosti, realizaciji plana integriteta i drugih izvještaja;
  • pripremu informacija za medije iz svog djelokruga i dostavu istih Službi predsjednika opštine na obradu i objavljivanje u medijima, na web sajtu i na društvenim mrežama;
  • popis i evidenciju nepokretnih i pokretnih stvari kojima raspolaže opština a koje direkcija koristi za ostvarivanje svoje funkcije (službene zgrade i poslovne prostorije, izuzev onih koje koristi više organa uprave, oprema, prevozna sredstva i sl.), u skladu sa zakonom kojim se uređuje državna imovina; dostavljanje te evidencije u elektronskoj formi organu lokalne uprave nadležnom za poslove imovine sa svim promjenama nastalim u toku godine;
  • izradu uputstava i procedura za poslovne procese iz nadležnosti direkcije;
  • druge poslove iz svog djelokruga, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Popis zakona i podzakonskih akata kojima se regulišu poslovi iz nadležnosti Direkcije za investicije
ZAKONI
• Zakon o planiranju prostora i izgradnji objekata (»Sl.list Crne Gore«, broj 64/17, 44/18, 63/18 i 82/20)
• Zakon o upravnom postupku (»Sl.list Crne Gore«, broj 56/14, 20/15, 40/16 i 37/17)
• Zakon o svojinsko pravnim odnosima („Sl.list CG“ br. 19/09)
• Zakon o državnoj imovini („Sl.list CG“ br. 21/09, 40/11)
• Zakon o lokalnoj samoupravi (“Službeni list CG”, br. 2/18, 34/19 i 38/20)
• Zakon o slobodnom pristupu informacijama („Sl.list CG“, broj 44/12 i 30/17)
• Zakon o zaštiti podataka o ličnosti („Sl.list CG“, broj 79/08, 70/09, 44/12 i 22/17)
• Zakon o državnom premjeru i katastru nepokretnosti („Sl.list RCG“ br. 29/07, „Sl.list RCG“ br. 32/11, 40/11, 43/15, 37/17 i 17/18)
• Zakon o regionalnom vodosnabdijevanju Crnogorskog primorja („Sl.list CG“ broj 56/16)
• Zakon o putevima („Sl.list CG“ broj 82/20)
• Zakon o zaštiti kulturnih dobara („Sl.list CG“ broj 49/10, 40/11, 44/17, 18/19)
• Zakon o energetici, (“Službeni list CG”, br. 82/20)
• Zakon o eksproprijaciji („Sl.list RCG“ br. 55/00, 12/02, 28/06 i „Sl.list CG“ broj 21/08, 30/17)
• Zakon o geološkim istraživanjima („Sl.list RCG“ br. 28/93, 27/94, 42/94 i „Sl.list CG“ br. 26/07, 28/11)
• Zakon o javnim nabavkama (Sl. list CG br. 074/19 od 30.12.2019.godine)
UREDBE
• Uredba o načinu obračuna posebne naknade na investicije za izgradnju objekata na teritoriji opština crnogorskog primorja („Sl.list CG „ br. 27/11)
• Uredba o naknadi troškova u postupku za pristup informacijama („Sl.list CG“, br. 02/07)
PRAVILNICI
• Pravilnik o bližem sadržaju i formi planskog dokumenta/kriterijumima namjene površina/elementima urbanističke regulacije i jedinstvenim grafičkim simbolima („Sl.list CG“, br. 24/10, 33/14)
• Pravilnik o načinu izrade, razmjeri i bližoj sadržini tehničke dokumentacije („Sl.list CG“ br. 23/14, 32/15 i 75/15)
• Pravilnik o načinu vršenja revizije idejnog i glavnog projekta („Sl.list CG“ br. 30/14)
• Pravilnik o načinu vršenja tehničkog pregleda („Sl.list CG“ br. 33/09, 57/13)
• Pravilnik o obrascima koji se koriste u postupcima izgradnje objekata („Sl.list CG“ br. 47/13)
• Pravilnik o bližim uslovima i načinu prilagođavanja objekata za pristup i kretanje lica smanjene pokretljivosti i lica sa invaliditetom („Sl.list CG“ br. 48/13 i 44/15)
• Pravilnik o načinu sprovođenja jednostavnih nabavki („Sl.list CG“ br. 61/20 i 65/20)
• Pravilnik o spisku radova i poslova koji mogu biti predmet javne nabavke („Sl.list CG“ br. 57/20)
• Pravilnik o evidenciji i metodologiji analize rizika u vršenju kontrole u postupcima javnih nabavki („Sl.list CG“ br. 55/20)
• Pravilnik o metodologiji za procjenu vrijednosti predmeta javne nabavke („Sl.list CG“ br. 57/20)
• Pravilnik o bližim kriterijumima za obrazovanje komisije za sprovođenje postupka javne nabavke („Sl.list CG“ br. 55/20)
• Pravilnik o načinu utvrđivanja ispravke računske greške u ponudi u postupku javne nabavke („Sl.list CG“ br. 55/20)
• Pravilnik o sadržaju ponude u postupku javne nabavke („Sl.list CG“ br. 71/20)
• Pravilnik o spisku društvenih i drugih posebnih usluga koje mogu biti predmet javne nabavke („Sl.list CG“ br. 56/20)

Opšti Akti i Propisi Organa Lokalne Samouprave

Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Direkcije za investicije PDF

Odluka o naknadi za komunalno opremanje gradjevinskog zemljista

Program uređenja prostora

Odluka o izgradnji lokalnih objekata od opšteg interesa („Sl.list CG – opštinski propisi 18/14)

Mapa zona za komunalno opremanje građevinskog zemljišta

Odluka o izgradnji lokalnih objekata od opšteg interesa („Sl.list CG – opštinski propisi“ 18/14, 42/15, 28/16)

Odluka o postavljanju odnosno građenju i uklanjanju pristupnih rampi, liftova i sličnih objekata za pristup i kretanje lica
smanjene pokretljivosti i lica sa invaliditetom na teritoriji Opštine Tivat („Sl.list CG – opštinski propisi“ 02/14, 18/15, 28/16)

Izjava o angažovanju podugovarača-podizvođača

Obrazac 3a – Izjava o ispunjavanju uslova za učešće u postupku nabavne male vrijednosti

Obrazac 3b – Finansijski dio ponude

Obrazac 7a – Izjava o nepostojanju sukoba interesa ponuđač

Jednostavne nabavke – Obrasci

  • v.d. direktor Budimir Cupara

    Budimir Cupara rođen je u Pljevljima 1961. godine, gdje je završio osnovnu školu i gimnaziju. Diplomirao je na Tehničkoj vojnoj akademiji u Zagrebu 1984. godine sa prosječnom ocjenom 9,17 i stekao zvanje diplomirani inženjer elektronike.

    U periodu od 1984-1991. godine radio je kao komandir voda za održavanje radarsko računarskih sredstava u VP 4954 Zadar, gdje je bio angažovan na organizaciji i kontroli tehničkog održavanja, obuci kadrova za realizaciju tehničkog održavanja, izvođenju tehničkih pregleda i lakog remonta radarskih, računarskih i automatskih elektronskih sistema. U toku 1991. godine u Zadru u kraćem periodu  radio je i kao komandir čete za održavanje raketne tehnike.

    U novembru 1991. godine preuzeo je dužnost upravnika radionice za laki remont u VP 4954 Danilovgrad gdje je obavljao poslove planiranja, organizacije i kontrole lakog remonta, obuke kadrova za realizaciju zadataka lakog remonta i izvođenja tehničkih pregleda i lakog remonta radarskih, računarskih i automatskih elektronskih sistema.

    U periodu od 1993-2007. godine bio je tehnolog za elektroniku u MTRZ “Sava Kovačević” Tivat, gdje je radio na planiranju, organizaciji, izvođenju i kontroli malog i srednjeg remonta brodskih elektronskih sistema (radarskih, računarskih i sistema automatskog upravljanja),  kao i izvođenju tehničkih pregleda. U kratkom periodu u toku 1996. godine plovio je kao električar na brodu.

    Od decembra 2007. do novembra 2020. godine Cupara je bio angažovan u Direkciji za uređenje i izgradnju Kotora kao samostalni savjetnik I za održavanje i izgradnju električnih instalacija, gdje je radio na pripremi i praćenju investicija.  Uporedo sa ovim poslom oko dvije i po godine (2015-2018. godine) bio je angažovan kao projektant u d.o.o. “E-project” Kotor.

    Budimir Cupara posjeduje licencu ovlašćenog inženjera za obavljanje djelatnosti izrade tehničke dokumentacije i građenja objekata u oblasti elektrotehnike. Član je Inženjerske komore Crne Gore i član Skupštine Strukovne komore elektro inženjera Crne Gore.

    U periodu od 2007. do 2016. godine bio je predsjednik NVO “Arsenal” Tivat, a od tada do danas predsjednik Grupe birača “Arsenal za Tivat”. Bio je odbornik u SO Tivat od 2016. godine. Mandat odbornika prestao je stupanjem na funkciju v.d. direktora Direkcije za investicije Opštine Tivat. Aktivan je član NVU “Maškarada”.

    Završio je specijalistički kurs za održavanje Sistema K-1 (sistem za automatsko upravljanje i telekodne veze) 1984. godine u Zadru i kurs engleskog jezika 1985. godine. Posjeduje znanje ruskog i engleskog jezika. Poznaje rad na računaru. Hobiji su mu ples (standardni i latinoamerički), šah, fudbal i košarka.

    Oženjen, otac jednog djeteta, sa porodicom živi u Tivtu.


    Ustanove Grada