Tivat: Rezultati u turističkom prometu iznad očekivanja, prosječna ocjena kvaliteta destinacije 4,44

15 okt 2021

Dobra odluka Vlade da se granice ne zatvaraju dovela je do toga da su ove godine postignuti rezultati u turističkom prometu iznad očekivanja, ocijenio je predsjednik Opštine Tivat Željko Komnenović prilikom predstavljanja rezultata turističkog prometa za osam mjeseci ove godine.

Komnenović kaže da je Tivat u periodu januar – avgust posjetilo preko 85 hiljada gostiju, koji su ostvarili preko 750 hiljada noćenja. To je 29 odsto manje gostiju i 16 odsto manje noćenja u odnosu na 2019. godinu ali su to rezultati koji su premašili očekivanja, posebno kada se ima u vidu da se zakasnilo sa predsezonom.

“Raduje podatak da su gosti ostajali duže I da su najavili ponovni dolazak u Tivat. Sve ovo uliva optimizam za narednu sezonu”.

Ovako dobri rezultati, smatra Komnenović, dobrim dijelom su i rezultat dobre regionalne kampanje dodajući da su se ove godine tradicionalni gosti vratili Tivtu i u Boku Kotorsku.

Dominantni su bili gosti iz Srbije, ali je zanimljiv podatak da su poslije njih najbrojniji bili gosti iz Rusije, tržišta sa kojeg ove godine nije bilo direktnih avio linija. U prilog tome da je sezona bila dobra govore I finansijski pokazatelji.

Komnenović ističe da je od boravišne, turističke takse i članskih doprinosa ostvareno preko 535 hiljada eura, što je svega 11 odsto manji prihod u odnosu na 2019 godinu.

“Turistička taksa je 22 odsto veća u odnosu na 2019 dok je naplata boravišne takse bila nešto slabija u odnosu na isti uporedni period”, kaže on.

Komnenović je podsjetio da je za devet mjeseci ove godine na Aerodromu Tivat ostvaren promet putnika od 622 hiljade, uz podatak da se bilježi značajan porast letova biznis avijacije te da je broj ovih letova veći u odnosu na 2019 godinu za 45 odsto.

“Ovaj podatak govori da nije tačna ocjena pojedinaca da se ove godine išlo na animiranje gostiju manje platežne moći”

Kada je riječ o Anketi turista u kojoj gosti ocjenjuju ukupnu turističku ponudu destinacije,  ona je ove godine visokih 4,44.

Iako zadovoljan kako su gosti ocijenili ponudu, prvi čovjek Tivta ističe da tu ima još prostora za unapređenje ponude i to prvenstveno kada je riječ o čistoći grada I smanjenju buke.

Kao pozitivno Komnenović ističe dobar kvalitet ponude u privatnom smještaju dok kao nedostatak vidi manjak klasične hotelske ponude.

On je najavio i da će se pozabaviti problemom sezonalnosti te da su u planu ulaganja u sportsku infrastrukturu kako bi u zimskim mjesecima kada su aktuelne pripreme sportskih klubova, imali goste u gradu.

“Poslije duže vremena u Tivtu će zimske pripreme odraditi fudbaleri FK Vojvodina kao i brojni drugi sportski klubovi”

Na današnji dan u opštini Tivat boravi preko 2100 turista što je za oko 10 odsto više u odnosu na 2019 godinu, kazala je direktorica TO Tivat Danica Ćeranić Banjević.

Ona je govoreći o posjeti za prvih osam mjeseci ove godine kazala da je zabilježena znatno manja posjeta u predsezoni, dok su u julu I avgustu zabilježeni odlični rezultati.

“U avgustu je zabilježena posjeta koja je za 1 odsto bila veća u odnosu na 2019. Godinu. Najveće učešće u ukupno ostvarenim noćenjima stranih turista za pomenuti period imaju turisti sa tržišta Srbije, Rusije, BiH, Ukrajine, Ujedinjenog Kraljevstva, Njemačke, Hrvatske, a zatim slijede SAD, Turska I Francuska”

Podsjećajući na aktivnosti Turističke organizacije, Banjević je istakla da su nastavili program pristupa “Green destinations”.

“Do kraja juna 2021 godine TO Tivat je izvjestila ukupno 30 kriterijuma a planirano je da za ostalih 70 kriterijuma izvještaj bude dostavljen do kraja godine.”

Tivat je, podsjeća Ćeranić, jedina destinacija iz Crne Gore koja svoju ponudu predstavlja na međunarodnom tržištu na portalu Good Travel Guide.

Ove godine smo imali i izuzetno dobru digitalnu marketing kampanju koja se realizovala tokom juna mjeseca i to putem društvenih mreža Facebook i Instagram.

“Kampanja je ostvarila 76.801 dolazaka na vebsajt i preko 26 miliona imresija, čime je ostvaren daleko bolji rezultat od planiranog sa prosječnom cijenom klika od 0,02 eura. Planirani broj klikova bio je 10.000“.

Ovogodišnja Anketa turista pokazala je, kaže Banjević, da je Tivat prepoznat kao destinacija u kojoj su primarni motivi dolaska turista pasivni odmor i opuštanje.

“Na dolazak u Tivat su ih opredijelili raniji dolasci kao i nova iskustva i doživljaji. Epidemiološke mjere, odnosno jednostavne procedure ulaska takođe su bile važan motiv za odabir Tivta kao destinacije za odmor.”

Turisti koji su ove godine posjetili Tivat posebno su zadovoljni ljepotom prirode i okruženja, ličnom sigurnošću u destinaciji, ljepotom i čistoćom plaža, komforom i ljubaznošću osoblja, zaključila je Ćeranić.

post slika

Galerija