Sekretarijat za finansije
Priprema nacrta opštinskog budžeta ali i njegovog završnog računa, upravljanje računom trezora, utvrđivanje i naplata lokalnih javnih prihoda (poreza, prireza, taksi i naknada), jednom rječju upravljanje finansijama Opštine Tivat, u nadležnosti je ovog Sekretarijata.
Detaljniji opis poslova potražite niže.
Opis Poslova
Sekretarijat za finansije vrši poslove uprave koji se odnose na:
- pripremu, planiranje i izradu nacrta budžeta opštine; pripremu izvještaja o realizaciji fiskalne politike za tekuću godinu i predlaganje smjernica na osnovu kojih se planiraju prihodi i izdaci za narednu godinu koje utvrđuje predsjednik opštine; izradu stručnog uputstva o ciljevima i smjernicama potrošačkih jedinica radi pripremanja budžeta; propisivanje bližeg sadržaja i forme zahtjeva za dodjelu budžetskih sredstava; izradu nacrta odluke o privremenom finansiranju; praćenje korišćenja odobrenih sredstava potrošačkih jedinica;
- dostavljanje podataka resornom ministarstvu o prihodima i izdacima i budžetskom zaduženju; pripremanje izvještaja za skupštinu o korišćenju sredstava stalne budžetske rezerve; davanje predloga za donošenje odluke o ulaganjima u skladu sa utvrđenom investicionom politikom; poslove oko zaduživanja opštine izdavanjem hartija od vrijednosti ili uzimanjem zajmova; pripremanje odluke o uvođenju samodoprinosa (opštinskog i mjesnog); učestvovanje u identifikaciji i procjeni opštinske imovine u postupcima privatizacije javnih preduzeća koje osniva opština;
- upravljanje konsolidovanim računom trezora, podračunima i drugim računima; otvaranje podračuna i utvrđivanje načina njihovog korišćenja; vođenje glavne knjige trezora i pomoćne knjige; finansijsko planiranje i upravljanje gotovinskim sredstvima; kontrolu izdataka i izvršavanje budžeta; obračun i isplatu zarada i naknada u organima opštine, organima uprave, službama i ustanovama čiji je osnivač opština; budžetsko računovodstvo; vođenje poreskog knjigovodstva i sl.;
- sprovođenje upravnog postupka utvrđivanja, naplate i kontrole lokalnih javnih prihoda (poreza, prireza, taksa i naknada) i to: poreza na nepokretnosti, prireza porezu na dohodak fizičkih lica, lokalnih komunalnih taksa i drugih prihoda u skladu sa zakonom; donošenje rješenja o utvrđivanju obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda, u skladu sa zakonskim i podzakonskim propisima; analiziranje stepena i efekata ostvarenih prihoda, u cilju definisanja odgovarajuće fiskalne politike; vođenje registra poreskih obveznika i redovno usaglašavanje stanja registra sa registrom nepokretnosti koji vodi organ uprave za nekretnine; propisivanje oblika i sadržaja poreske prijave; preduzimanje mjera naplate lokalnih javnih prihoda (hipoteka, predlaganje izdavanja privremene mjere zabrane raspolaganja imovinom); donošenje rješenja o preduzimanju mjera inspekcijskog nadzora u skladu sa zakonom; pripremanje periodičnih izvještaja i informacija o stepenu realizacije lokalnih javnih prihoda; obezbjeđivanje funkcionalnosti jedinstvenog informacionog sistema za oblast lokalnih javnih prihoda i obezbjeđivanje monitoringa u ovoj oblasti; obezbjeđivanje tačnog i ažurnog vođenja evidencije svih naplaćenih lokalnih javnih prihoda;
- nadzor nad utvrđivanjem i naplatom administrativne i boravišne takse; nadzor nad namjenskom upotrebom sredstava naplaćenih po osnovu naknada za uređenje građevinskog zemljišta, naknade za komunalno opremanje, godišnje naknade za korišćenje prostora i gradske rente;
- pripremanje i sprovođenje propisa kojima se utvrđuju lokalni javni prihodi (porezi, prirezi, takse i naknade) i analiziranje efekata primjene tih propisa u cilju predlaganja odgovarajuće fiskalne politike;
- pripremu i sprovođenje lokalnih propisa kojima se uređuje: budžet opštine, privremeno finansiranje; zarade lokalnih funkcionera i lokalnih službenika i namještenika i naknade za rad u radnim tijelima opštine; bliži sadržaj zahtjeva za dodjelu budžetskih sredstava; oblik i sadržaj poreske prijave i drugih lokalnih propisa iz djelokruga organa; sprovođenje propisa o zaradama u ustanovama čiji je osnivač opština;
- pripremu Završnog računa budžeta opštine, izvještaja o radu organa, i drugih informativnih i stručnih materijala za skupštinu, predsjednika opštine, organe državne uprave, medije i sl;
- učestvovanje u pripremanju propisa i drugih akata kojima se stimuliše politika razvoja malih i srednjih preduzeća i preduzetnika /poreska politika: poreske stope, olakšice i oslobađanje od plaćanja, formiranje baze podataka i dr./;
- praćenje i sprovođenje zakona i propisa donesenih na osnovu zakona u oblasti: finansiranja, budžeta i fiskalne odgovornosti, poreza, prireza, administrativnih taksi, komunalnih taksi i drugih lokalnih javnih prihoda, samodoprinosa, poreske administracije, inspekcijskog nadzora, zarada u javnom sektoru, zaštite podataka o ličnosti i drugih propisa koji su vezani za rad organa; iniciranje njihovih izmjena i dopuna i izjašnjavanje na predloge i nacrte zakona i drugih propisa i akata iz ove oblasti;
- praćenje realizacije i naplate ugovora o prodaji, razmjeni, zakupu zemljišta, objekata i djelova objekata u vlasništvu Opštine i preduzimanje svih prinudnih mjera naplate u skladu sa zakonom;
- saradnju sa menadžerom u pripremi predloga projekata iz nadležnosti organa koji se finansiraju iz međunarodnih i drugih fondova, i praćenje njihove realizacije;
- priprema godišnjeg i drugih izvještaja za glavnog administratora o rješavanju u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti, realizaciji plana integriteta i drugih izvještaja;
- saradnju sa nevladinim organizacijama radi realizacije programa u oblastima za koje je osnovan;
- obavljanje poslova u vezi slobodnog pristupa informacijama iz djelokruga rada sekretarijata u skladu sa zakonom;
- izradu uputstava i procedura za poslovne procese iz nadležnosti sekretarijata;
- vršenje i drugih poslova iz nadležnosti Opštine u ovoj oblasti.
Materijalni Propisi
Popis zakona i podzakonskih akata kojima se regulišu poslovi iz nadležnosti Sekretarijata
- Zakon o poreskoj administraciji (“Službeni list Republike Crne Gore”, br. 065/01, 080/04, 029/05, “Službeni list Crne Gore”, br. 073/10, 020/11, 028/12, 008/15, 047/17, 052/19, 145/21)
- Zakon o upravnom postupku (“Službeni list Crne Gore”, br. 56/14, 20/15, 40/16, 37/17);
- Zakon o svojinsko-pravnim odnosima (“Službeni list Crne Gore”, br. 019/09)
- Zakon o porezu na nepokretnost (“Službeni list Crne Gore”, br. 025/19)
- Uredba o bližim kriterijumima i metodologiji za određivanje tržišne vrijednosti nepokretnosti (“Službeni list Crne Gore”, br. 062/21, 132/21, 016/22)
- Zakon o turističkim organizacijama (“Službeni list Republike Crne Gore”, br. 11/04, 46/07, Službeni list Crne Gore”, br. 73/10, 040/11, 45/14, 042/17, 27/19)
- Zakon o putevima (“Službeni list Crne Gore”, br. 82/20)
- Zakon o lokalnim komunalnim taksama (“Službeni list Crne Gore”, br. 018/19)
- Zakon o privrednim društvima (“Službeni list Crne Gore”, br. 65/20, 146/21)
- Zakon o prekršajima (“Službeni list Crne Gore”, br. 001/11, 006/11, 039/11, 032/14, 043/17, 051/17)
- Zakon o inspekcijskom nadzoru (“Službeni list Republike Crne Gore”, br. 039/03, Službeni list Crne Gore”, br. 076/09, 057/11, 018/14, 011/15, 052/16)
- Zakon o obligacionim odnosima (“Službeni list Crne Gore”, br. 047/08, 004/11, 022/17)
- Zakon o boravišnoj taksi (“Službeni list Republike Crne Gore”, br. 011/04, 013/04, Službeni list Crne Gore”, br. 073/10, 048/15)
- Zakon o izvršenju i obezbjeđenju (“Službeni list Crne Gore”, br. 036/11, 028/14, 020/15, 022/17, 076/17, 025/19)
- Zakon o Budžetu za 2022.godinu (“Službeni list Crne Gore”, br. 144/21)
- Zakon o finansiranju lokalne samouprave (“Službeni list Crne Gore”, br. 003/19)
- Zakon o finansiranju političkih subjekata i izbornih kampanja (“Službeni list Crne Gore”, br. 003/20, 38/20)
- Zakon o zaradama zaposlenih u javnom sektoru (“Službeni list Crne Gore”, br. 016/16, 083/16, 021/17, 042/17, 012/18, 039/18, 042/18, 034/19, 130/21, 146/21)
- Zakon o porezu na dohodak fizičkih lica (“Službeni list Republike Crne Gore”, br. 065/01, 012/02, 037/04, 029/05, 078/06, 004/07, “Službeni list Crne Gore”, br. 086/09, 073/10, 040/11, 014/12, 006/13, 062/13, 060/14, 079/15, 083/16, 067/19, 59/21, 146/21
- Zakon o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje (“Službeni list Crne Gore”, br.013/07, 079/08, 086/09, 078/10, 040/11, 014/12, 062/13, 008/15, 022/17, 042/19, 59/21, 145/21)
- Zakon o računovodstvu (“Službeni list Crne Gore”, br. 145/21)
- Zakon o porezu na dodatu vrijednost (“Službeni list Republike Crne Gore”, br. 065/01, 012/02, 038/02, 072/02, 021/03, 076/05, 004/06, “Službeni list Crne Gore”, br. 016/07, 073/10, 040/11, 029/13, 009/15, 053/16, 001/17, 050/17, 046/19, 073/19, 80/20, 08/21, 59/21, 146/21)
- Zakon o zvaničnoj statistici i sistemu zvanične statistike (“Službeni list Crne Gore”, br.018/12, 047/19)
- Upustvo o radu Državnog trezora (“Službeni list Crne Gore”, br. 053/14, 072/15, 069/19, 96/21)
- Zakon o slobodnom pristupu informacijama (“Službeni list Crne Gore”, br. 044/12, 030/17)
- Uredba o naknadi troškova u postupku za pristup informacijama (“Službeni list Crne Gore”, br. 066/16)
Opšti akti i propisi Organa lokalne uprave
Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Sekretarijata za finansije
Odluka o porezu na nepokretnosti u opštini Tivat
Odluka o donošenju mjera za podršku privredi i gradjanima u Opštini Tivat
Odluka o lokalnim komunalnim taksama Opštine Tivat
Odluka o visini i načinu obračunavanja i plaćanja članskog doprinosa Turističkoj organizaciji Opštine Tivat
Odluka o donosenju drugog seta mjera za podrsku privredi i gradjanima u Opstini Tivat –
Odluka o porezu na nepokretnost na teritoriji opštine Tivat
Odluka o budžetu opštine Tivat za 2020. godinu
Odluka o izmjenama i dopunama Odluke o budžetu Opštine Tivat za 2019. godinu
Odluka o budžetu opštine Tivat za 2019. godinu
Odluka o visini budžetskih sredstava za finansiranje redovnog rada političkih subjekata za 2019.godinu
Odluka o raspodjeli sredstava za finansiranje troskova izborne kampanje politickih subjekata prema osvojenim mandatima
Odluka o visini sredstava za finansiranje redovnog rada političkih subjekata za 2016 godinu.
Odluka o načinu i rokovima plaćanja turističke takse
( 7 sjednica SO Tivat od 20.03.2013)
Odluka o lokalnim administrativnim taksama
(19 sjednica SO Tivat od 29.12.2011)
Odluka o davanju u zakup poslovnih prostora i zemljišta u državnoj svojini nad kojim Opština Tivat ima pravo raspolaganja
Obrasci/Zahtjevi
Starješina organa
-
-
sekretarka Lidija Bakalbašić